دسته‌ها
انگلیسی داستان های سطح بندی شده زبان ها سطح 2 (elementary) کتاب خانه ی صوتی

دانلود داستان صوتی و بسیار جذاب The Fisherman And His Soul (ماهیگیر و روحش) به همراه فایل pdf و لینک دانلود

درود بر عاشقان زبان بیاموز،
در ادامه ی داستانهای سطح بندی شده امروز با داستان The fisherman And His Soul در خدمت شما بزرگواران هستیم.
لازم به ذکر است که این داستان برای سطح ۲ یا همان Elementary طراحی شده است.

معرفی نویسنده ی داستان

اسکار وایلد در شانزدهم اکتبر ۱۸۵۴ میلادی در شهر دوبلین ایرلند متولد شد. پدرش سِر ویلیام وایلد مردی فرهنگ‌دوست بود و به پیشه چشم‌پزشکی اشتغال داشت. او بعدها به مقام چشم پزشک مخصوص ملکه نیز نائل شد. همچنین ویلیام یکی از عتیقه‌شناسان برجسته ایرلند بود. مادرش جین وایلد با نام مستعار اسپرانزا شاعری سرشناس و مترجم آثار الکساندر دوما و آلفونس دو لامارتین بود. برادر اسکار «ویلیام وایلد» در ۱۸۵۳ به دنیا آمد و در سال ۱۸۹۹ در لندن درگذشت. اسکار وایلد تحصیلات ابتدایی را در دهکده اینسکیلن واقع در شمال ایرلند دنبال کرد و در کالج‌های ترینیتی و مگدالن آکسفورد به تحصیل پرداخت. وی در سال ۱۸۸۴ با کنستانس لوید ازدواج کرد. این دو در سال‌های ۱۸۸۵ و ۱۸۸۶ صاحب دو فرزند پسر شدند. وایلد مجموعه داستان شاهزاده خوشبخت و دیگر قصه‌ها را برای دو پسرش نوشت.
وی در سال ۱۸۹۵ با شکایت جان داگلاس دوک نهم کویینزبری و پدر لرد آلفرد داگلاس (بوزی) طی دادگاهی متهم به همجنس‌گرایی و دو سال زندان شد. این مسئله در بدنامی و طرد شدن از جامعه و مرگ زودرس او دخیل بود. در سال ۲۰۱۴ مرلین هلند تنها نوه اسکار وایلد محاکمه او را در تئاتری بر اساس متن دستنویس مباحثات دادگاه روی صحنه برد.
مضمون بیشتر داستان‌های شاهزاده خوشبخت اثبات انسان بود از طریق عشق ورزیدن به دیگران و رسیدن به زیبایی درونی است. اسکار وایلد داستان «بلبل و گل سرخ» را به تأثیر از اساطیر ایرانی و مخصوصاً اشعار حافظ نوشته‌است. بلبل با خون دل و نثار کردن جان شیرینش گل سرخ را برای دانشجوی عاشق به دست می‌آورد و دانشجو به راحتی گل سرخی را که به بهای جان بلبل به دست آمده در خیابان می‌اندازد. در حقیقت دانشجو و دختر هیچ‌کدام معنی واقعی عشق را نمی‌فهمند. عاشق واقعی خود بلبل است.
الن تری هنرپیشه سرشناس تئاتر، پس از انتشار شاهزاده خوشبخت در نامه‌ای به وایلد نوشت: اسکار عزیز، داستان‌هایت واقعاً زیبا هستند و من به خاطر آن‌ها از صمیم قلب از تو سپاسگزارم. من از داستان «بلبل و گل سرخ» بیش از داستان‌های دیگر خوشم آمد. امیدوارم روزی یکی از داستان‌های این مجموعه را برای آدم‌های خوب بخوانم؛ شاید هم برای آدم‌های بد بخوانم و آن‌ها را خوب کنم.
اسکار وایلد تأثیرات زیادی روی بیشتر نمایش‌نامه و رمان‌نویسان پس از خود گذاشته و همواره از او به عنوان یکی از برترین نمایش‌نامه‌نویسان تاریخ ادبیات یاد می‌شود. کتاب‌های وی توسط انتشارات زیادی و بارها تا همین امروز در حال چاپ شدن هستند. یکی از کتاب‌های شعر او به نام «قطعه زندان ردینگ» که پس از آزاد شدن از زندانی با همین نام به اتهام همجنس‌گرایی نوشت، بدل به اثر ادبی مشهوری شده و در وبگاه بارنز اند نوبل امتیاز ۴٫۵ و در وبگاه گودریدز امتیاز ۴٫۲ را به دست آورده‌است. سه اثر او به نام‌های تصویر دوریان گری، اهمیت جدی بودن و روح کانترویل توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد برای یادگیران زبان انگلیسی چاپ شده‌اند. همه کتاب‌های چاپ این مجموعه، در پایان قسمتی به نام «دربارهٔ نویسنده» دارند. در قسمت دربارهٔ نویسنده کتاب روح کانترویل به تقدیر اسکار وایلد نوشته شده: “… نمایش‌نامه‌ها، روایت‌های ترسناک، و داستان‌های اسکار وایلد تا به امروز نیز بسیار محبوب هستند. او راوی شگفت‌انگیزی بود؛ چه در نوشتن، و چه در صحبت کردن؛ و در زمان خودش به دلیل سخنان هوشمندانه و کنایه‌دارش مشهور بود. یکی از دوستان وی، دابلیو. بی. ییتس شاعر او را <بهترین سخنران تمام عصر خود> نامیده‌است. دوستی دیگر روش وایلد را برای خلاصی از یک دندان درد شدید، این چنین توضیح داده‌است: “مطمئن باشید وی آنقدر برایش داستان و جوک تعریف می‌کند، تا او را به خنده بیندازد…”
از مهمترین رمانها و داستانهای وی می توان به شاهزاده خوشبخت و دیگر قصه‌ها، بلبل و گل سرخ، موشک خوب، دوست فداکار، • پسر ستاره، غول خودخواه، پادشاه جوان، گربه سفید و ماهی‌گیر و روحش اشاره کرد.
وی شاعری زبردست نیز بود.
از مهمترین آثار شعریش می توان به راونا (۱۸۷۸)، اشعار (۱۸۸۱)، ابوالهول (۱۸۹۴) و چکامه زندان ریدینگ (۱۸۹۸) اشاره نمود.
نمایشنامه هایش نیز در دوره ی خودش بی رقیب بود.
۷ نمایشنامه ی وی عبارتند از: ورا یا پوچ‌گرایان (۱۸۸۰)، دوشس پادووا (۱۸۸۳)، سالومه (۱۸۹۳)، بادبزن خانم ویندرمیر (۱۸۹۲)، زن بی‌اهمیت (۱۸۹۳)، شوهر مطلوب (۱۸۹۵) و اهمیت جدی بودن (۱۸۹۵)
اسکار نثر شیوایی نیز داشت. وی ۶ کتاب را به نثر در آورده و به خوبی سبک خود را در این حوزه ی خاص نیز نمایان ساخته است.
از مهمترین کتبی که وی به نثر در آورده می توان به تصویر دوریان گری (۱۸۹۱)، شاهزاده شاد و دیگر داستان‌ها (۱۸۸۸)، خانه انار (۱۸۹۱)، از اعماق(۱۹۶۰)، روح کانترویل (۱۸۸۸) و جنایت لرد آرتور ساویل اشاره نمود.
اسکار وایلد در سی نوامبر ۱۹۰۰ در عین گمنامی در شهر پاریس دیده از جهان فروبست. امروزه همه کتاب‌هایش را می‌خوانند و از آن‌ها لذت می‌برند؛ ولی در زمان حیات وی این گونه نبود. مردم دهه ۱۸۸۰ کتاب تصویر دوریان گری را پر از ایده‌های شیطانی می‌دانستند. اسکار وایلد جایی نوشته بود: «کتاب‌ها محتوای خوب یا بد ندارند؛ آن‌ها یا خوب نوشته شده‌اند یا بد.»
وی از بیماری مننژیت رنج می‌برد. وی در بستر مرگ به جیمز مک‌نیل ویسلر، نقاش کتاب تصویر دوریان گری می‌گوید: «تنها آرزویم این است که حرفم را می‌فهمیدند.» و ویسلر جواب می‌دهد: «آن‌ها خواهند فهمید اسکار! آن‌ها خواهند فهمید…»

مشخصات فایل و لینک دانلود

نام فایل: The Fisherman And His Soul
نویسنده ی داستان: Oscar Wilde
سطح: ۲
انتشارات: Black Cat Publishing
فرمت: audio and pdf
حجم فایل: ۳۲٫۷mb
لینک دانلود:

Please Login or Register to see the link.

با هم، در کنار هم و برای هم تا فتح قله های افتخار

از داوود چوبینی

داوود چوبینی،
نابینا،
متولد 30/06/1367،
عاشق زبان انگلیسی و سایر زبان های خارجی،
مترجم زبان انگلیسی،
لیسانس مترجمی زبان انگلیسی،
متخصص در زمینه ی طراحی وبسایت،
در زمینه ی کامپیوتر دارای مدرک کد نویسی html و سیستم های مدیریت صفحات وب مثل wordpress،
مدارک در حوزه ی زبان: لیسانس مترجمی زبان انگلیسی، toefl، fce و مدرک advance proficiency از کانون زبان ایران.
راه های تماس:
آیدی اینستاگرام:
داوود چوبینی
ایمیل: d.d.choobiny@gmail.com
اسکایپ: davood.choofiny
شماره ی تماس: 09019934846
همچنین از طریق این شماره می توانید من را در شبکه های اجتماعی نیز بیابید.
شماره ثابت: +98-21-33-20-13-01

2 دیدگاه دربارهٔ «دانلود داستان صوتی و بسیار جذاب The Fisherman And His Soul (ماهیگیر و روحش) به همراه فایل pdf و لینک دانلود»

دیدگاهتان را بنویسید